Home Odborné skupiny Výživa Aktuality OSpN
Aktuality OSpN
Bílkoviny nejsou stejné
Odborná skupina pro nutrici (OSpN) - Aktuality OSpN

masarykuv-onkologicky-ustav-v-brne........ Všechny bílkoviny ale nepůsobí stejně. Bílkovina gluten pocházející z pšenice nevykázala stejnou aktivitu jako kasein, jedna z bílkovin kravského mléka, ani když byla podávána ve stejném množství (20 %), stejně tak na vznik rakovinných ložisek nepůsobily ani bílkoviny ze sóji. Mnozí vědci účastnící se studie se jen velmi těžce smiřovali s tvrzením, že růst rakoviny podporují bílkoviny z kravského mléka. ....

Ukázka z velmi zajímavého článku: Rakovina se dá "vypnout", zjistili vědci, který je uveřejněn na zdravi.centrum.cz.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 
Hrachem proti dně
Odborná skupina pro nutrici (OSpN) - Aktuality OSpN

Hrach-1Hrách jako prevence a léčba zvýšené hladiny kyseliny močové v krvi

Dnes se často setkávám s názorem lékařů, že luštěniny a maso nejsou vhodnou potravinou při dně.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
Celý článek...
 
Konzumace zeleniny snižuje riziko rakoviny prsu
Odborná skupina pro nutrici (OSpN) - Aktuality OSpN

Podle nové studie publikované v časopise American Journal of Epidemiology mají ženy, které konzumují více zeleniny snížené riziko vzniku rakoviny prsu. 

Výzkum sledoval 51.928 černošských žen. Ženy, které konzumovali dvě a více porcí zeleniny denně měli o 43% nižší riziko vzniku rakoviny prsu ve srovnání s ženami, které jedli méně než čtyři porce zeleniny týdně. Brukvovité zeleniny (např. brokolice, květák, kapusta) a mrkev měl největší vliv na snížení rizika vzniku rakoviny prsu.

Boggs DA, Palmer JR, Wise LA, et al. Fruit and Vegetable Intake in Relation to Risk of Breast Cancer in the Black Women's Health Study. Am J Epidemiol. Published ahead of print October 11, 2010. doi: 10.1093/aje/kwq293

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
 
Těhotné vegetariánky?
Odborná skupina pro nutrici (OSpN) - Aktuality OSpN

Reakce na článek, který byl uveřejněn dne 24. 6. 2010 na novinky.cz: Těhotné vegetariánky stravou ohrožují vývoj mozku dítěte

Článek je nejen nevědecký, ale je i snůškou nesmyslů a protimluv.

Jeví se mi, že některá tvrzení ani nemohla Bc. Gabriela Knosová vyslovit, ale že si spíše autorka článku Karolina Zarzycká spletla, jak se říká, průvan s průjmem. Např. věta: „Obvykle ale přijímají (vegetariáni) málo polynenasycených mastných kyselin, protože nejedí maso, a to ani ryby.“ Potraviny živočišného původu obsahují převážně nasycené mastné kyseliny a naopak potraviny rostlinného původu obsahují převážně polynenasycené mastné kyseliny. Je to tedy přesně naopak a tím i naopak plus pro vegetariány.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
Celý článek...
 
Vysoká konzumace masa je spojována s předčasnou menstruací
Odborná skupina pro nutrici (OSpN) - Aktuality OSpN

Vysoká konzumace masa je spojována s předčasným začátkem menstruace u dívek a se zvýšeným rizikem onemocnění rakovinou a osteoporózou.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com
Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 Další > Konec >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

ČSVV fan klub

ČSVV fan klub on Facebook
xxx xxx